м. Тернопіль, вул. Мазепи 10, офіс 503

+38 (096) 561 55 59

У процесі створення мобільного застосунку дизайн — це не лише про візуальну привабливість. Це ще й про адаптацію інтерфейсу під різні платформи: Android та iOS. Для компаній і фриланс-дизайнерів з Хмельницького це питання особливо актуальне, адже все більше бізнесів замовляють кросплатформенні рішення.

У цій статті ми розберемо, чим відрізняється дизайн під Android та iOS, які є особливості адаптації, та як це роблять у Хмельницькому.


Чому важливо адаптувати дизайн під платформи?

Більшість користувачів звикли до певних поведінкових патернів та візуальних елементів у своїх системах. Якщо ви створюєте додаток, який не відповідає стандартам конкретної ОС — ризикуєте втратити частину аудиторії через незручність чи непередбачувану поведінку UI.


Android vs iOS: ключові відмінності в дизайні

Критерій Android (Material Design) iOS (Human Interface Guidelines)
Система навігації Bottom navigation, навігаційна панель (hamburger menu) Tab bar, gestures (swipe)
Кнопки Floating Action Button (FAB), прямокутні кнопки з іконками Округлі кнопки, часто лише текст без іконки
Стилі шрифтів Roboto як стандарт San Francisco як основний шрифт
Елементи інтерфейсу Чіткі кольорові акценти, Material Shadows Прозорі, мінімалістичні елементи, Flat Design
Системні жести Назад — через фізичну/віртуальну кнопку Назад — свайп зліва

Особливості адаптації дизайну у Хмельницькому

1. Аналіз цільової аудиторії

UX-фахівці з Хмельницького починають із вивчення: які пристрої популярні серед користувачів у регіоні.
Наприклад:

  • Більшість користувачів у Хмельницькому використовують Android-пристрої середнього сегменту (Samsung, Xiaomi, Realme).

  • Але серед молодої аудиторії та підприємців зростає попит на iPhone, особливо моделі 13–15.

🎯 Отже, адаптація під обидві платформи — необхідність, якщо хочете охопити більшість ринку.


2. Кросплатформенні фреймворки і дизайн-системи

Багато студій у Хмельницькому використовують:

  • Flutter або React Native — для швидкої розробки

  • У Figma створюють дві версії інтерфейсу або одну, з урахуванням адаптаційних гайдлайнів

🔧 Приклад: під час створення додатку для доставки локальних продуктів одна з компаній створила універсальний дизайн, де окремі компоненти автоматично підлаштовувалися під iOS або Android, зберігаючи загальну логіку.


3. Тестування на реальних пристроях

Важлива практика — UI/UX-тестування на різних типах пристроїв, які використовуються в Хмельницькому:

  • Android: бюджетні моделі з меншою продуктивністю

  • iOS: iPhone SE, 11, 13 — популярні серед підприємців

🧪 Це дозволяє:

  • Перевірити, чи всі анімації відображаються коректно

  • Тестувати продуктивність та швидкість інтерфейсу

  • Уникати перенавантаження для слабших пристроїв


4. Поради по адаптації дизайну під Android і iOS

✅ Універсальні поради:

  • Уникайте копіювання інтерфейсу з однієї платформи на іншу 1:1

  • Використовуйте компоненти відповідно до гайдлайнів Google та Apple

  • Тестуйте на фізичних девайсах — не лише в емуляторі

  • Адаптуйте розміри шрифтів і кнопок до масштабування ОС

  • Враховуйте системні жести та поведінку користувачів

📱 Для Android:

  • Використовуйте Material 3

  • Налаштовуйте темну тему

  • Використовуйте FAB для швидких дій

🍏 Для iOS:

  • Уникайте надмірної кастомізації: користувачі звикли до рідного вигляду

  • Дотримуйтесь плавних анімацій і скролінгу

  • Враховуйте роботу Face ID / Touch ID


Реальні приклади адаптацій з Хмельницького

🟢 Застосунок для замовлення їжі:

  • На Android — FAB-кнопка «замовити зараз»

  • На iOS — CTA у нижній панелі, акцент на жести

🟢 Мобільний банкінг локального кооперативу:

  • Інтерфейс підлаштовувався під кольори системи (Dynamic Colors для Android 12+ і iOS 15+)

  • На iOS додали підтримку Live Activities


Висновок

Адаптація мобільного дизайну під Android та iOS — це не про “зробити однаково”, а про зробити зручно для кожного користувача. Компанії з Хмельницького вже активно впроваджують практику паралельного дизайну, тестування та локалізації під популярні пристрої регіону.

Останні статті